Ode aan chocolade

Chocolate does’nt ask silly questions, chocolate understands

Lieve chocolade,

Wat ben je lekker. Wat ben je verschrikkelijk, ontzettend lekker. Ik geniet van elke hap van jou. Je troost me en je bent altijd bij me. Je helpt me zonder wat te zeggen.

Daar lig je in de schappen. Ik word naar je toe getrokken. Ik wil jou eten. Ik pak je en leg je op de kassaband om je vervolgens af te rekenen. Eenmaal buiten (en als je mazzel hebt thuis) neem ik een hap van je. O, wat ben je lekker. Ik geniet van je smaak. Ik neem nog een hap, en nog een. Als ik me rot voel, dan troost je me. Ik stop je in mijn mond en voel me voor even niet meer rot. Week na week, dag na dag ben je er. Dat ik puisten van je krijg maakt mij niet uit, want ik hou van je. Ik weet niet wat ik zonder je zou moeten beginnen. Ik word al verdrietig als ik eraan denk en daarom heb ik je ook nodig, voor als ik verdrietig ben. Ik heb je altijd nodig. Ook als ik me blij voel. Sterker nog, ik word blij van jou. Heel blij. Je geeft me zo’n gelukkig gevoel. Sommige mensen vinden me raar, dat ik een reep (of twee repen) van jou in een uur op krijg. Maar hallo, laat me, ieder zijn ding toch? Je moet dingen doen waar je blij en gelukkig van word en dat is in mijn geval jou eten. Ze zeggen dat hobby’s belangrijk zijn, en jou vreten, eh, eten, is mijn aller-aller- grootste hobby. Je bent mijn meest favoriete ding. Ik vind het moeilijk om je cadeau te geven aan iemand omdat ik je helemaal voor mezelf wil hebben. Maar aan de andere kant wil ik andere mensen ook laten delen in het gelukkige gevoel dat ik van jou krijg dus geef ik je toch maar cadeau. Gelukkig worden zij er ook blij van en anders, anders, zal ik voor je opkomen hoor! Reken maar, ik laat je nooit in de steek en ik hoop jij mij ook niet. Ja, met jou voel ik me compleet, precies zoals ik moet zijn. Bij jou voel ik me op mijn gemak en ben ik mezelf. Lieverd, ik hoop dat we samen nog lang en gelukkig zullen leven!

 

Liefs, Lieke

 

17 Comments

  1. Ik ben dol op witte chocolade. Als ik dat in huis heb (doe ik dus zelden) dan kan ik er niet vanaf blijven. Ik verheug me nu al op een grote witte chocoladeletter voor Sint!

    Groetjes Aline

    Like

Geef een reactie

