Wat ik deed als kind

Deze keer een artikel over vroeger. Ik vind het leuk om foto’s terug te kijken van toen ik nog klein was en te denken aan de dingen die ik toen deed. Wat waren mijn hobby’s, wat speelde ik na, en wat wilde ik worden?

Hobby’s

Mijn hobby’s waren blokfluiten, lezen, tekenen en spelen. Blokfluiten heb ik best een tijd gedaan. Ik had er vaak geen zin in en smeet dan de blokfluit door de kamer…ja ja, agressief kind 😉 Waarom ik er mee begonnen ben weet ik niet maar ik dacht altijd dat ik het heel goed kon. Hele concerten maakte ik ervan, vaak met mijn zusjes. Zij moesten dan op mijn bed gaan zitten en dan kwam ik binnen en moesten zij gaan klappen. Ik begon te spelen en het voelde net echt. Ik dacht aan later, als ik groot zou zijn en droomde ervan om concerten te geven. En dirigentje, dat deed ik ook. Dan gingen mijn zusjes zingen en ging ik dirigeren.

Ik tekende eigenlijk van alles, hele gezinnen en huizen. Ook maakte ik toen ik wat ouder was plattegronden van huizen en hotels.

Wat speelde ik na?

Zo grappig om daaraan terug te denken…

  • Ik speelde vaak dat ik zwanger was, kussen onder het shirt en gaan. Ik liep gerust over straat met mijn zwangere buik en het ene kind was er nog niet uit en het andere kind zat er alweer in. Ik had een zwaar leven als zwangere moeder, want mijn kinderen waren heel ongehoorzaam. Ze liepen altijd weg en zaten nooit stil.
  • Vadertje en moedertje, met mijn zusjes, was ook altijd leuk. Vooral in de vakantie deden we dit veel.
  • Hondje, tja, ik ben best vaak hond geweest. Een hele wilde. Ik kreeg een sjaal om mijn buik geknoopt en kroop het hele huis door. Ik blafte alles bij elkaar en de brokjes smaakten prima.
  • Paardje, springtouw om je buik knopen en draven maar. Heel de wijk door, springend over hindernissen en rondjes rennend in de tuin. Niet altijd even braaf luisterend naar de ruiter 😉
  • Ik heb ook een keer een lieveheersbeestje begraven met een vriendinnetje, we waren er zo verdrietig over. Nu kan ik er wel om lachen hoor!
  • Winkeltje, ook altijd leuk! Alle boodschappen neerleggen en achter de kassa de klanten helpen. Of ik was klant en kocht de hele winkel leeg. Met dikke buik en kinderen uiteraard…
  • Ziekenhuisje, waar al dat toiletpapier gebleven is?

Wat wilde ik worden?

Heb je ff?

  • Juf
  • Verpleegster
  • Hoteleigenaar
  • Serveerster
  • Moeder
  • Kokkin
  • Fluitiste
  • Dirigent
  • Caissière

Ben ik niets vergeten? Wat een lijsten, en wat een fantasie…

Wat wilde jij vroeger worden?

 

 

 

 

 

 

 

 

13 Comments

  1. vroeger wilde ik boerin worden, hoe kom ik erbij:). ik kan me nog herinneren dat we dat toen speelde. toen we moesten zingen weet ik niet meer, maar wel dat we moedertje speelden. 🙂

    Like

Geef een reactie

