Vette haren

Wie kent het niet? Wie haat het niet? Ik vertel jullie vandaag over vette haren want wat heb ik daar een hekel aan! En eh…neem het met een flinke korrel zout ūüėČ

Het is vaak meteen s ‘morgens al mis. Spring ik voor de verandering eens vrolijk uit mijn bed, word mijn vrolijkheid meteen weer verpest door, jawel, vette haren.¬†Vieze, bijna natte plukken haar. Het valt niet meer te redden. Geen knot noch staart kan mijn vieze bos vette haren verhullen. Ik vind het zo verschrikkelijk dat ik het wel een probleempje mag noemen. Het voelt zo vies. Het maakt niet uit wat je aantrekt, de vette haren trekken alle aandacht naar zich toe. Althans, voor mijn gevoel. Ik voel me een vreselijke, vieze slons als ik vette haren heb. Als ik dan niet kan douchen, is het helemaal erg. Dan moet ik nog de hele dag zien te overleven met vette haren. En dan moet ik ook nog op de fiets ergens heen en is mijn haar gewoon een dikke klont boter geworden. Er is niet meer overheen te kijken; Lieke heeft vette haren. Ergens vind ik het erg fijn als ik iemand tegenkom die nog vetter haar heeft dan mij. Dan voel ik me enigszins getroost. Het valt niet mee om de dag door te komen met vette haren. Dan zit ik er weer even aan, en word het nog vetter. Ik probeer het te kammen, het word nog vetter. Ik probeer het te redden met een staart, en het word nog vetter. Wat ik √©√©n keer en nooit weer heb gedaan is vet haar f√∂hnen. Ik dacht dat¬†die vette plukken dan wat losser zouden¬†waaien en dat het zou helpen. Maar o, wat was dat dom.¬†Het zag er nog erger uit dan dat het er al uitzag. Vreselijk.¬†En als ik dan de dag doorgekomen¬†ben¬†met¬†vette haren weet ik niet hoe snel ik onder de douche moet springen om mijn echte haar weer terug te krijgen. Nee kapper, deze haarstijl bevalt me niet.

Heb jij ook zo’n hekel aan vette haren? Of heb jij¬†misschien d√®¬†gouden tip tegen vette haren? Ik ben benieuwd!

Afbeelding via Pinterest.

12 Comments

  1. Haha, wat grappig! Het lijkt me heel erg vervelend, maar er zijn wel wat dingen wat je er tegen kan doen. Droogshampoo is een snelle oplossing, je haar zo min mogelijk borstelen en je haar zo min mogelijk wassen. Je moet dit even afbouwen, maar je haar wordt er echt beter van. Ik was mijn haar nu 1 keer per week en dat is echt het maximum.

    Like

  2. Lijkt mij super vervelend als je zo vaak vet haar hebt. ūüė¶ Ik heb er zelf gelukkig geen last van. Kan makkelijk mijn haar om de 4/5 dagen wassen bijvoorbeeld, zonder dat het vet is.

    Like

Geef een reactie

